Wat vind je deze maand in onze release notes?
- Opleveringen april
→ Slimme S-regel live bij Vcare
→ Geboortedatum en nieuwe stem Voice Assistent
→ Code bij afbeeldingen in triage vervangen door tekst
→ Parameters geslacht en leeftijd in URL
- Te verwachten functionaliteiten
→ Integratie met ZorgMail
→ Vernieuwing gebruikerservaring widget
- Aanmelden e-learning ‘Zelftriage in de praktijk’
- Terugblik Zelftriage Innovatie Platform (ZIP)
Opleveringen april
Slimme S-regel live bij Vcare
Sinds vorige week is het voor Huisartsen Spoedposten en dagpraktijken die een integratie hebben met Vcare mogelijk om gebruik te maken van de Slimme S-regel. De Slimme S-regel vat met behulp van AI automatisch alle triagevragen en consultvoorbereiding samen in enkele korte alinea’s en de informatie kan direct als S-regel worden gebruikt in het HIS- of HAPIS-systeem.
Voor de triagist en doktersassistent levert dit op dat zij efficiënter en overzichtelijker kunnen werken, tijd kunnen besparen door het voeren van kortere telefoongesprokken en dat er kortere teksten in het dossier komen te staan. Ondanks de samenvatting blijft het mogelijk voor de triagist en doktersassistent om alsnog alle vragen uit de zelftriage en consultvoorbereiding te bekijken. In het voorbeeld hieronder is dit zichtbaar onder de groene knop ’toon volledige consultvoorbereiding/triage’. Wil jouw Huisartsen Spoedpost of dagpraktijk gebruik maken van de Slimme S-regel? Stuur dan een mail naar onze supportafdeling via [email protected] en wij zorgen ervoor dat dit geactiveerd wordt.
Geboortedatum en nieuwe stem Voice Assistent
Voor de dagpraktijken is het mogelijk om door onze Voice Assistent de geboortedatum te laten uitvragen. Eerder was het alleen mogelijk om het BSN-nummer van de patiënt te laten uitvragen, maar in de praktijk blijkt dat veel dagpraktijken gebruik maken van de geboortedatum van de patiënt. De nieuwste ontwikkeling van onze Voice Assistent maakt dit nu mogelijk.
Ook hebben wij onze Voice Assistent voor de dagpraktijk een update gegeven met een nieuwe stem. De vrouwenstem die nu te horen is heeft een natuurlijker stemgeluid dan de vorige versie en is voor de patiënt nog aantrekkelijker om naar te luisteren.
Code bij afbeeldingen in triage vervangen door tekst
Op sommige plekken worden in de triage afbeeldingen gebruikt, waaronder bijvoorbeeld bij petechiën of purpura. In de informatie die wordt aangeboden aan de triagist of doktersassistent staat een ingewikkelde code die als beschrijving voor deze afbeelding geldt. In deze nieuwste update hebben wij deze code vervangen door een beschrijvende tekst van de afbeelding. Voor de triagist en doktersassistent is het nu direct veel duidelijker te zien om welke afbeelding het gaat.
Parameters geslacht en leeftijd in URL
Voor onze integratiepartners die gebruik maken van een patiëntenportaal hebben wij de parameters leeftijd en geslacht toegevoegd. Deze kunnen in de URL worden gebruikt en worden uitgelezen door de widget. Dit betekent dat het geslacht en de leeftijd, die door het inloggen van de patiënt in het portaal al bekend zijn, vooraf ingevuld kunnen worden. De patiënt ziet na het inloggen de ingevulde gegevens en kan vervolgens direct de triage starten.
Verder:
→ Zoals wij hierboven al schreven is de Slimme S-regel live gegaan bij onze integratiepartner Vcare. Ondertussen is er naast deze livegang ook hard gewerkt aan het verbeteren van de Slimme S-regel in het algemeen, waardoor deze nu nog betere samenvattingen geeft;
→ Op basis van gebruikersfeedback hebben wij een aantal verbeteringen doorgevoerd in onze integratie met TeleQ. Wij hebben er hiermee voor gezorgd dat het gebruikersgemak nog meer is vergroot;
→ Daarnaast hebben wij in deze release bugs opgelost en de beveiliging verbeterd om de gebruikerservaring te optimaliseren en de veiligheid te vergroten.
Te verwachten functionaliteiten
Integratie met ZorgMail
Op dit moment ontwikkelen wij de mogelijkheid om de ingevulde zelftriage van de patiënt via ZorgMail aan te bieden. Dit betekent dat het voor een huisarts mogelijk wordt om de zelftriage van patiënten met een laagurgente zorgvraag achteraf nog te beoordelen. De zelftriage-informatie van de patiënt wordt met behulp van ZorgMail op een veilige manier aan de huisarts aangeboden.
Vernieuwing gebruikerservaring widget
De ontwikkelingen voor de vernieuwde gebruikerservaring van onze widget komen in een steeds verder stadium. Achter de schermen werken wij hard aan onze vernieuwde widget waarin wij onder andere een verbeterde mobiele weergave zullen doorvoeren. Daarnaast is de opbouw van de triagevragen beter weergeven voor de patiënt en ziet de patiënt duidelijk welke stappen al genomen zijn en hoe de patiënt bij de volgende stap komt. Naast dat wij de patiënt dus op een duidelijke manier stapsgewijs door de triage leiden, ziet de nieuwe widget er visueel aantrekkelijk uit, wat ook het gebruikersgemak weer ten goede komt.
Aanmelden e-learning ‘Zelftriage in de praktijk’
Vorige week is onze e-learning ‘Zelftriage in de praktijk’, ontwikkeld door Jojanneke Kant van Triage24 en in samenwerking met Vcare, live gegaan. Een gratis geaccrediteerde e-learning voor triagisten en doktersassistenten om te helpen bij de omgang met de digitale zelftriage en consultvoorbereiding van ‘Moet ik naar de dokter?’. Het beschikbaar hebben van informatie uit zelftriage en consultvoorbereiding vraagt om een andere manier van werken. In deze e-learning worden triagisten en doktersassistenten meegenomen in hoe ‘Moet ik naar de dokter?’ werkt en wat het oplevert en daarnaast krijgen zij casussen, ondersteund door afbeeldingen van de operator van Vcare, te zien over het gebruik in de praktijk.
In de praktijk blijkt dat veel triagisten en doktersassistenten niet weten wat de patiënt nu precies ziet als hij of zij de digitale zelftriage doorloopt. Triagisten en doktersassistenten zijn gewend om een telefonische zelftriage uit te voeren, maar het hebben van voorinformatie over de patiënt vraagt om een andere werkwijze. Wij raden daarom alle triagisten en doktersassistenten aan om deze e-learning te doorlopen, zodat zij efficiënt leren omgaan met de beschikbare informatie en de gespreksduur aan de telefoon kunnen verkorten. Daarnaast voelt de patiënt zich gehoord als de triagist en doktersassistent weet op welke manier hij of zij moet omgaan met de voorinformatie.
Via deze link is het mogelijk om in te schrijven voor deze e-learning. Na inschrijving worden de inloggegevens op korte termijn verzonden via Triage24.
Terugblik Zelftriage Innovatie Platform (ZIP)
Op 22 april vond de eerste editie van ons Zelftriage Innovatie Platform (ZIP) plaats. Deze eerste editie hebben wij in samenwerking met Huisartsenzorg Zaanstreek Waterland georganiseerd en was een groot succes!
Het ZIP is een bijeenkomst waarbij wij gebruikers van digitale zelftriage uit een bepaalde regio uitnodigen om samen met ons ontwikkelingen en resultaten uit de regio te bespreken en samen inzichten te delen over digitale zelftriage en consultvoorbereiding.
Ben je nieuwsgierig naar wat wij deze dag besproken hebben? Via deze link lees je hier meer over. Ben je geïnspireerd geraakt en wil je ook graag een ZIP-dag meemaken of samen met ons in je eigen regio organiseren? Neem gerust contact met ons op en we kijken samen naar de mogelijkheden.
Maak jij gebruik van de producten of diensten van Moet ik naar de dokter? en wil je deze release notes maandelijks in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan hier in!