Digitale zelftriage in de dagpraktijk
In de dagpraktijk wordt het steeds drukker en moeten patiënten soms lang wachten. Wij weten dat een groot deel van de telefonische triages laag-urgente vragen zijn. Een deel van deze patiënten kan geholpen worden met een goed zelfzorgadvies en het contact met de andere patiënten kan beter georganiseerd worden door onze digitale zelftriage. Moet ik naar de dokter? biedt met haar digitale zelftriage een oplossing voor het beter stroomlijnen van het werkproces en het efficiënter werken in de praktijk. Hierbij blijft persoonlijk contact met de patiënt van hoge kwaliteit. Wij ontzorgen uw praktijk met onze digitale zelftriage.
Hoe werkt het?
Patiënt vult zelftriage in via uw website of patiëntenportaal
De patiënt komt met een zorgvraag op uw website of in het portaal en vult daar de digitale zelftriage in. Of de patiënt belt met de praktijk en krijgt de mogelijkheid om sneller geholpen te worden. De patiënt kiest voor SMS en krijgt een link om via uw website de zelftriage in te vullen.
Patiënt ontvangt verwijsadvies en zelfzorgadvies
Na het invullen van de zelftriage krijgt de patiënt een advies over of contact met de huisarts wel of niet nodig is. Ook ontvangt de patiënt een zelfzorgadvies. Als contact nodig is, wordt de patiënt teruggebeld door de doktersassistent. De patiënt hoeft niet in de wachtrij te staan.
Assistent voert efficiënter gesprek en zorgt voor vlotte afhandeling
De assistent heeft de ingevulde zelftriage en eventuele consultvoorbereiding van de patiënt beschikbaar. De assistent weet wie de beller is en waarvoor de beller belt en kan daarom het gesprek een stuk empathischer voeren. De ingevulde triage kan worden toegevoegd aan het HIS voor een vlotte afhandeling van het gesprek.
Wat levert het op?
Kortere telefoongesprekken
Efficiëntere en persoonlijkere gesprekken met de patiënt
Minder administratieve lasten
Meer tijd voor de patiënt
Premium zelftriage
De premium versie van onze digitale zelftriage biedt uw patiënten een verwijsadvies, dus of zij wel of geen contact moeten opnemen met de huisarts, en zij ontvangen daarnaast ook een zelfzorgadvies. De patiënt weet na dit advies wat hij of zij direct aan de klacht kan doen. Voor u als praktijk zijn binnen de premium zelftriage de volgende voordelen van toepassing:
- Eigen huisstijl – Het is mogelijk om de digitale zelftriage onder andere aan te passen aan uw eigen accentkleuren en uw logo toe te voegen. Op deze manier bewaakt u de eigen huisstijl en is ook de digitale zelftriage herkenbaar voor uw patiënten.
- Toegang tot data – Wij bieden u de mogelijkheid om inzichten te krijgen in de data met betrekking tot het gebruik van de digitale zelftriage. Zo bent u op de hoogte van het gebruik en kunnen wij u waar nodig helpen met bijsturen, zodat u de beste resultaten behaalt.
- Doorverwijzen naar URL – Het is mogelijk om uw patiënten vanuit de digitale zelftriage door te verwijzen naar een URL. Dit kan bijvoorbeeld het patiëntenportaal zijn, maar ook de afspraakmodule.
- Belknoppen – Het is mogelijk om belknoppen toe te voegen aan de triage, zodat patiënten de mogelijkheid krijgen om direct naar de juiste lijn te schakelen. Zo kunt u bijvoorbeeld patiënten met een hogere urgentie direct doorverwijzen naar de spoedlijn.
- Meertaligheid – Onze digitale zelftriage bieden wij aan in elf verschillende talen. Het is mogelijk om zelf te kiezen in welke talen u de digitale zelftriage wil aanbieden.
Premium + Integratie zelftriage
De voordelen die van toepassing zijn op de premium zelftriage zijn uit te bereiden met een integratie. Het voordeel van een integratie is dat de digitale zelftriage en consultvoorbereiding optimaal benut worden en u het grootste effect behaalt. Zonder integratie weet u niet wie er belt en waarom en het achterhalen van deze informatie kost vaak veel tijd. Met een integratie weet de doktersassistent op het moment dat het gesprek wordt aangenomen wie de beller is en waarvoor de beller belt. Dit zorgt voor een efficiënter proces en een persoonlijk gesprek met de patiënt.
Wij bieden een integratie aan met uw telefonieaanbieder, HIS, patiëntenportaal en ZorgMail. Op deze pagina vindt u meer informatie over deze integraties.
Onze premium zelftriage in combinatie met een integratie biedt de volgende extra voordelen:
- Consultvoorbereiding – Voor een deel van onze klachten is het mogelijk om consult voorbereidende vragen toe te voegen. Na het doorlopen van de zelftriage beantwoordt de patiënt een aantal korte vragen, zoals: Wat heeft u zelf al aan uw klachten gedaan? of Hoe lang heeft u deze klachten al?. De consult voorbereidende vragen zijn per ingangsklacht waarvoor ze beschikbaar zijn anders en toegespitst op deze specifieke klacht. Ze helpen de doktersassistent bij het beter inzichtelijk maken van de hulpvraag.
- Slimme samenvatting – De slimme samenvatting, of Slimme S-regel, maakt het voor de doktersassistent mogelijk om de zelftriage en consultvoorbereiding als samenvatting te bekijken. De samenvatting kan vervolgens als S-regel in het HIS worden gebruikt. Voor de doktersassistent is het op deze manier direct duidelijk wie de beller is en waarvoor de beller belt. De doktersassistent voert kortere gesprekken door de informatie die al beschikbaar is en ook zorgt de samenvatting voor kortere stukken tekst in het dossier. De doktersassistent ziet in één oogopslag of de patiënt veilig is en hoeft niet alle vragen van de zelftriage en consultvoorbereiding apart door te lezen. De volledige zelftriage en consultvoorbereiding blijven beschikbaar in hetzelfde scherm.
- Foto bij contactverzoek – Voor ingangsklachten waar het logisch is om een foto mee sturen is het mogelijk voor de patiënt om deze foto toe te voegen aan het contactverzoek. Het toevoegen van een foto geeft doktersassistenten een beter beeld van de klacht. De foto wordt samen met de contactgegevens van de patiënt doorgezet naar de praktijk.
- ZorgMail – Het is mogelijk om de ingevulde zelftriage van de patiënt te ontvangen via ZorgMail. De patiënt vult de contactgegevens in en verzendt deze, samen met de ingevulde triage, naar de praktijk. Deze informatie wordt via ZorgMail op een veilige manier aangeboden aan de zorgverlener. De zorgverlener kan zelf bepalen welke urgenties via ZorgMail binnenkomen.
Gratis zelftriage
Het gebruik van onze gratis zelftriage biedt uw patiënten de mogelijkheid om kennis te maken met onze digitale zelftriage. Uw patiënten ontvangen na invullen van onze zelftriage een advies over of zij wel of geen contact moeten opnemen met de huisarts. Daarnaast ontvangen zij een zelfzorgadvies. Alle hierboven genoemde voordelen van onze digitale zelftriage en consultvoorbereiding zijn op deze versie niet van toepassing.
Implementeren op uw praktijkwebsite
Met onze WordPress-plugin is het mogelijk om onze gratis digitale zelftriage te plaatsen op uw eigen WordPress website. Heeft u een andere website-aanbieder of maakt u gebruik van een website van Uw Zorg Online, Praktijkinfo, Yard zorgsites of Praktijk.nl? Ook dan kunt u onze digitale zelftriage met onze generieke API-sleutel plaatsen op uw praktijkwebsite.
Wilt u onze abonnementen bekijken?
Hier vindt u een overzicht van de functies en kosten.