Nieuws

  • E-learning ‘Zelftriage in de praktijk’

    Om triagisten en doktersassistenten te helpen bij de omgang met ontvangen zelftriages en consultvoorbereiding van Moet ik naar de dokter? hebben wij in samenwerking met Vcare en Jojanneke Kant van Triage24 een gratis geaccrediteerde e-learning ontwikkeld. De accreditatie voor deze e-learning is 2 punten. Dankzij onze integraties weten triagisten en doktersassistenten van tevoren wie ze aan…

  • MAITA live bij Medicamus

    Medische AI Triage Assistent (MAITA) live bij Medicamus: een veilige wachtrij voor alle patiënten van de Huisartsen Spoedpost. Drie maanden na de eerste pilot is de MAITA van ‘Moet ik naar de dokter?’ live gegaan bij de Huisartsen Spoedpost van Medicamus. In samenwerking met Vcare connect en de triagisten is er hard gewerkt aan de livegang…

  • Consult voorbereidende vragen uitgerold

    Met onze digitale zelftriage helpen wij Huisartsen Spoedposten en dagpraktijken om hun werkdruk te verlagen. Als uit de triage komt dat een patiënt wél contact op moet nemen dan kunnen wij dit contact nu nog beter voorbereiden door een aantal consult voorbereidende vragen te stellen. Bij jeuk is het bijvoorbeeld van belang om te weten…

  • Foto integratie met Vcare gerealiseerd 

    Het toevoegen van foto’s door patiënten helpt assistenten en triagisten om de juiste urgentie en vervolgstappen te bepalen. In veel gevallen wordt na het beoordelen van een foto het urgentieniveau aangepast. Door onze integratie met Vcare uit te breiden met foto’s helpen wij dagpraktijken, Huisartsen Spoedposten én hun patiënten om een nog betere inschatting te…

  • website van het jaar nominee

    Stem nu voor ‘Website van het jaar 2023’

    We zijn genomineerd voor ‘Website van het Jaar 2023’ en hebben jouw stem nodig! De ´Website van het Jaar´ is een publieksprijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan de beste websites van Nederland. Moet ik naar de dokter? is genomineerd in de categorie ‘Gezondheid’. Natuurlijk zijn we trots dat wij opnieuw genomineerd zijn voor deze prijs.…

  • Wachttijden plug-in 

    Uit wetenschappelijk onderzoek van IQ Healthcare Radboudumc blijkt dat het inzetten van zelftriage op de website van een Huisartsen Spoedpost leidt tot fors minder telefonische contacten. Dus hoe meer mensen zelftriage gaan gebruiken, hoe groter de reductie van het aantal bellers! Maar hoe kun je patiënten dan verleiden om de zelftriage te gebruiken? Samen met…

  • Bellen kan nu nog sneller én veiliger

    De telefonische wachttijden bij dagpraktijken en Huisartsen Spoedposten worden een steeds groter probleem. Uit de benchmark van InEen blijkt dat 42% van de bellers belt met laag urgente vragen die óf kunnen wachten tot de volgende werkdag óf met een zelfzorg advies afgehandeld kunnen worden. Om de telefonische werkdruk voor huisartsen en hun (onmisbare) collega’s…

  • Resultaten van IQ Healthcare onderzoek

    Afgelopen periode heeft onderzoeksbureau IQ healthcare van het Radboudumc bij 13 Huisartsen Spoedposten in Nederland uitgebreid wetenschappelijk onderzoek verricht naar de effecten van de digitale zelftriage van Moet ik naar de dokter?. Voor het onderzoek werd gebruik gemaakt van zelftriage data uit de Moet ik naar de dokter? applicatie en het patiëntenregistratiesysteem van de Huisartsen Spoedposten (HAPIS). Het…

  • Voorbeeld terugbelverzoek

    Pilots met terugbelverzoeken in TeleQ en Vcare

    In samenwerking met telefonieleveranciers Aurora TeleQ en Vcare lopen bij Huisartsen Spoedpost Almere, Spoedzorg Huisartsen Twente, Huisartsen Spoedpost Oude IJssel en binnenkort Huisartsen Spoedpost Noord-Limburg en Huisartsen Spoedpost Oost-Brabant verschillende pilots met terugbelverzoeken. Zowel TeleQ als Vcare hebben hun eigen voordelen, maar in de basis ziet de flow er als volgt uit: de patiënt doorloopt…

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Wilt u altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws en ontwikkelingen? Schrijf u snel in en ontvang direct maandelijks onze nieuwsbrief.