Wat vind je deze maand in onze release notes?
- Opleveringen mei
→ Engelse versie Voice Assistent
→ Automatische vertalingen gezondheidsklachten
- Te verwachten functionaliteiten
→ Integratie met ZorgMail
→ Gezondheidsklacht doorsturen via e-mail
→ Vernieuwd design widget
- DrechtDokters live Framework 2.0
- E-learning voor triagisten en doktersassistenten
Opleveringen mei
Engelse versie Voice Assistent
Deze maand hebben wij de Engelse taal toegevoegd aan onze Voice Assistent (MAITA). Het is voor Huisartsen Spoedposten en dagpraktijken nu mogelijk om onze Voice Assistent naast in het Nederlands ook in het Engels aan te bieden.
Het aanbieden van onze Voice Assistent in het Engels heeft als voordeel dat een nog grotere groep patiënten gebruik kan maken van deze assistent. Daarnaast ziet de doktersassistent of triagist ook direct dat hij of zij te maken heeft met een niet-Nederlandse patiënt. Deze voorinformatie geeft de doktersassistent of triagist de mogelijkheid om zich ook wat betreft de taal alvast voor te bereiden op het gesprek.
In de demo hieronder is te beluisteren hoe de Engelse versie van onze Voice Assistent klinkt. Ben je als Huisartsen Spoedpost of dagpraktijk geïnteresseerd in onze MAITA? Neem dan gerust contact op voor meer informatie.
Automatische vertalingen gezondheidsklachten
Voor onze klanten die gebruik maken van het Framework 2.0 is er de mogelijkheid om de website meertalig aan te bieden. Tot op heden werden alleen de gezondheidsklachten op deze website niet vertaald, maar daar hebben wij verandering in gebracht. Het is nu mogelijk om de gezondheidsklachten automatisch mee te laten vertalen. Als de patiënt dus kiest voor een andere taal zijn ook de gezondheidsklachten automatisch zichtbaar in deze taal.
Wij bieden ons Framework 2.0 en ons klachtencarrousel op dit moment aan in het Engels, Arabisch, Deens, Duits, Spaans, Frans, Italiaans, Pools, Russisch, Zweeds en Turks. Voor al deze talen geldt dat de gezondheidsklachten automatisch kunnen worden vertaald.
Om gebruik te maken van deze meertaligheid en het automatisch vertalen van de gezondheidsklachten kun je contact opnemen met onze support-afdeling via [email protected].
Verder:
→ Ook in deze release hebben wij bugs opgelost. Daarnaast hebben wij onze beveiliging verder geoptimaliseerd om de beste gebruikerservaring te bieden en de veiligheid te vergroten.
Te verwachten functionaliteiten
Integratie met ZorgMail
De ontwikkeling om de ingevulde zelftriage van de patiënt via ZorgMail aan te bieden is in een vergevorderd stadium. Deze integratie houdt in dat de zelftriage-informatie van de patiënt met behulp van ZorgMail op een veilige manier aan de zorgverlener wordt aangeboden.
Voor praktijken die gebruik maken van de premium widget zonder telefonie-integratie is het mogelijk om de ingevulde triage van de patiënt te ontvangen. De ingevulde triages zijn per urgentie in te stellen. Dit betekent dat elke zorgverlener zelf kan bepalen welke urgenties via ZorgMail binnenkomen en welk vervolg hieraan gegeven kan worden.
Een bijkomend voordeel is dat praktijken met een telefonie-integratie de mogelijkheid hebben om de triageverslagen na het telefoongesprek nog in te zien via ZorgMail. Ook kan deze informatie makkelijk worden toegevoegd aan het HIS- of HAPIS-systeem.
Mocht je interesse hebben om hier gebruik van te maken dan ontvangen wij graag een reactie via [email protected].
Gezondheidsklacht doorsturen via e-mail
Wij ontwikkelen op dit moment de mogelijkheid voor Huisartsen Spoedposten die gebruik maken van ons Framework 2.0 om informatie over gezondheidsklachten via de e-mail door te sturen naar de patiënt. Triagisten kunnen tijdens het telefoongesprek met de patiënt op zoek gaan naar de gezondheidsklacht op de website en deze gezondheidsklacht vervolgens per e-mail naar de patiënt toesturen. Deze ontwikkeling geeft de triagist de mogelijkheid om het gesprek met de patiënt korter te houden en de patiënt te voorzien van gezondheidsinformatie als er op dat moment geen sprake is van spoed.
Vernieuwd design widget
Wij hebben jullie al een aantal keer meegenomen in de ontwikkelingen van de vernieuwde widget. Aan de achterkant zijn wij hard bezig om onze vernieuwde versie zo spoedig mogelijk met jullie te delen.
De vernieuwde versie zal onder andere een verbeterde mobiele weergave hebben. Daarnaast hebben wij ook wijzigingen aangebracht in de opbouw en zijn daardoor de triagevragen beter weergeven voor de patiënt. Verder ziet de patiënt overzichtelijk welke stappen genomen zijn en is het heel duidelijk hoe de patiënt binnen de widget naar verschillende secties kan navigeren. De vernieuwde widget ziet er visueel aantrekkelijker uit en geeft de patiënt, zoals hieronder ook te zien is, een zeer fijne gebruikerservaring.
DrechtDokters live Framework 2.0
Huisartsen Spoedpost DrechtDokters is live gegaan met ons Framework 2.0. Zij hebben een prachtige vernieuwde website gekregen, inclusief onze digitale zelftriage. De komende weken zullen wij nog een aantal andere Huisartsen Spoedposten helpen met de overgang naar ons framework.
Wat zijn de voordelen van ons Framework 2.0?
→ Het is een makkelijke en toegankelijke manier om content op de eigen website te plaatsen;
→ Wij bieden een naadloze integratie met onze digitale zelftriage;
→ De website is mobile first ontwikkeld, wat betekent dat de website zeer mobielvriendelijk is;
→ De website is altijd actueel, omdat wij ons framework actief doorontwikkelen en onderhouden;
→ Het is mogelijk om de website volledig meertalig aan te bieden.
Wil je weten hoe dit er in de praktijk uitziet? Zie hier de vernieuwde website van DrechtDokters: https://huisartsenpostdrechtdokters.nl/.
Wij helpen ook graag jouw Huisartsen Spoedpost bij een naadloze overgang naar ons Framework 2.0. Voor meer informatie of een afspraak kun je contact met ons opnemen via [email protected].
E-learning voor triagisten en doktersassistenten
Onze e-learning ‘Zelftriage in de praktijk’, ontwikkeld door Jojanneke Kant en in samenwerking met Vcare staat inmiddels al een aantal weken live. Wij hebben ontzettend veel aanmeldingen ontvangen en zijn daar ontzettend blij mee!
Het beschikbaar hebben van informatie uit zelftriage en consultvoorbereiding vraagt namelijk echt om een andere manier van werken. Wij vinden het daarom belangrijk dat alle triagisten en doktersassistenten die werken met de voorinformatie uit onze digitale zelftriage en consultvoorbereiding weten hoe zij met deze informatie moeten omgaan. De e-learning biedt handvaten om de patiënt op de juiste manier te woord te staan, zodat de doktersassistent of triagist de beltijd kan verkorten en de patiënt het gesprek als persoonlijker en empathischer ervaart.
De e-learning blijft beschikbaar voor iedereen die werkt met onze digitale zelftriage. Via de volgende link is het mogelijk om je aan te melden: meld mij aan voor de e-learning. Na inschrijving worden de inloggegevens op korte termijn verzonden via Triage24.