Wat vind je deze maand in onze release notes?
- Opleveringen juni
→ ZorgMail integratie
→ Modulaire Voice Assistent
→ Triage tekenbeet live
- Te verwachten functionaliteiten
→ Europese en wereldwijde telefoonnummers
→ Generieke adviezen op basis van leeftijd
- Interactieve praktijkenzoeker en SMS landingspage
- Voice Assistent – MINDD x Sinch
Opleveringen juni
ZorgMail integratie
Vanaf nu is het mogelijk voor dagpraktijken om de ingevulde zelftriage van de patiënt te ontvangen via ZorgMail. De zelftriage-informatie van de patiënt wordt met behulp van ZorgMail op een veilige manier aangeboden aan de zorgverlener. De zelftriage wordt doorgestuurd op het moment dat de patiënt de contactgegevens invult en op verzenden drukt.
Voor praktijken die gebruik maken van onze premium widget met en zonder telefonie-integratie is het mogelijk om de ingevulde zelftriage te ontvangen. De ingevulde zelftriages kunnen per urgentie worden ingesteld. Dit betekent dat elke zorgverlener zelf kan bepalen welke urgenties via ZorgMail binnenkomen en welk vervolg hieraan gegeven wordt.
Een extra voordeel voor praktijken met een telefonie-integratie is dat het mogelijk is om zelftriageverslagen na het telefoongesprek nog te bekijken via ZorgMail. De informatie kan vervolgens heel makkelijk worden toegevoegd aan het HIS- of HAPIS-systeem.
Wil je als praktijk gebruik maken van ZorgMail en zelf bepalen welke urgenties op deze manier binnenkomen? Via deze link kun je de gegevens van jouw praktijk invullen bij Enovation. Om gebruik te maken van deze integratie brengt Enovation eenmalig 99,- euro in rekening. Wij ontvangen na het invullen van de gegevens graag jullie ZorgMail-nummer via [email protected].
Na het invullen van de gegevens en ontvangst van het ZorgMail-nummer kunnen wij alles activeren.
Modulaire Voice Assistent
In de nieuwste versie van onze Voice Assistent is het mogelijk om per Huisartsen Spoedpost of dagpraktijk in te stellen welke vragen gesteld worden aan de beller. Eerder was dit een vast scenario voor een Huisartsen Spoedpost of dagpraktijk, maar het is nu mogelijk om voor een groot deel zelf te bepalen welke informatie van de beller uitgevraagd wordt.
Modules die altijd aan staan:
Voor wie belt de beller?
De Voice Assistent vraagt altijd aan de beller of hij/zij voor zichzelf, voor zijn/haar kind of voor iemand anders belt. Dit is een module die altijd aan staat, omdat in het geval van bellen voor een kind of iemand anders een aangepaste route wordt gestart die past bij deze situatie. Dit heeft geen invloed op alle andere ingestelde modules.
Geslacht
Wij vragen altijd om het geslacht van de beller. Voor iemand die zich identificeert als ‘anders’ hebben wij ingebouwd dat er een uitleg volgt over dat het gaat om het geboortegeslacht.
Modules die aan of uit kunnen worden gezet:
Geboortedatum
De Voice Assistent vraagt standaard om de geboortedatum van de beller. Het is mogelijk om dit te wijzigen naar alleen de leeftijd van de beller. Wij hebben ingebouwd dat als de geboortedatum van de beller via spraak niet herkend wordt door de Voice Assistent, de beller de optie krijgt om deze in te toetsen.
ABCD-veiligheidsvragen
Om een veilige wachtrij te creëren en zo snel mogelijk te bepalen of er sprake is van spoed, is het mogelijk om de Voice Assistent de ABCD-veiligheidsvragen te laten stellen. Bij spoed wordt de beller direct gerouteerd naar de spoedlijn. Als er geen spoed is wordt de beller in de veilige wachtrij geplaatst.
Klachtomschrijving
De Voice Assistent vraagt standaard uit wat de klacht is van de beller. Deze opgegeven klachtomschrijving wordt altijd ter bevestiging geverifieerd met de beller. De triagist of doktersassistent krijgt vervolgens deze klachtomschrijving te zien bij het aannemen van het telefoongesprek, samen met alle andere informatie over de beller.
Burgerservicenummer (BSN)
Om de verificatie makkelijker te maken is er de optie om de beller te vragen naar het BSN. De beller kan het BSN intoetsen op de telefoon en hoeft deze niet in te spreken. Als de beller het BSN verkeerd invoert, ontvangt de beller hier feedback over en kan deze nogmaals worden ingevoerd. Ook als deze module ingesteld staat, is de beller niet verplicht om het BSN in te voeren. Als de beller het nummer niet bij de hand heeft kan de beller ook doorgaan zonder invoeren van het BSN.
Triage tekenbeet live
Afgelopen maand heeft ons content team samen met onze Medical Board een nieuwe triage live gezet, namelijk de tekenbeet. In deze periode van het jaar zijn er meer mensen die naar buiten gaan en de kans lopen om gebeten te worden door een teek. Er wordt veel gewaarschuwd voor teken en voor het controleren van het lichaam op tekenbeten. Wij bieden door middel van onze zelftriage nu de mogelijkheid om in het geval van een tekenbeet informatie te krijgen over wat iemand moet doen. Op basis van of de teek nog aanwezig is op de huid en de duur van de aanwezigheid geven wij een advies over of de patiënt wel of geen contact moet opnemen met een arts. Daarnaast ontvangt de patiënt na het invullen van de zelftriage een uitgebreid zelfzorgadvies.
Te verwachten functionaliteiten
Europese en wereldwijde telefoonnummers
Voor dagpraktijken wordt het binnenkort mogelijk om ervoor te kiezen naast Nederlandse telefoonnummers ook buitenlandse telefoonnummers toe te staan die teruggebeld mogen worden. Als praktijk kun je kiezen voor het geven van toestemming aan Europese telefoonnummers, maar ook het instellen van wereldwijde telefoonnummers is mogelijk. Voor praktijken die veel toeristen en expats zien is dit een mooie toevoeging. Zo kunnen ook deze patiënten gebruik maken van de zelftriage met contactverzoek.
Generieke adviezen op basis van leeftijd
Op dit moment zijn onze generieke adviezen geschreven voor volwassenen. Als iemand niet naar de dokter hoeft, geven wij het advies: ‘U hoeft niet naar de dokter’. Iemand die een triage invult voor een kind krijgt op dit moment hetzelfde advies. Dit is niet toepasselijk voor een kind en wij gaan daarom deze generieke adviezen aanpassen aan deze doelgroep. Het advies wordt bepaald aan de hand van de ingevulde leeftijd. In het geval van het eerder genoemde voorbeeld wordt dit: ‘Uw kind hoeft niet naar de dokter’.
Interactieve praktijkenzoeker en SMS landingspage
Interactieve praktijkenzoeker
Voor klanten die gebruik maken van ons Framework 2.0 is het mogelijk om een interactieve praktijkenzoeker toe te voegen aan de website met gebruik van Google Maps. Om dit te implementeren is naast het gebruik van ons Framework 2.0 ook een eigen Google Maps API-key vereist.
Via deze pagina is het mogelijk voor passanten, bijvoorbeeld toeristen of arbeidsmigranten, om op basis van locatie en straal te kijken bij welke dichtstbijzijnde zorgverlener zij terecht kunnen. Deze pagina biedt, door het beschikbaar stellen van de zoekfunctie naar de juiste praktijk, de mogelijkheid om patiënten die zorg buiten de eigen regio nodig hebben zo goed mogelijk te verwijzen.
Daarnaast kan deze pagina aangevuld worden met extra informatie, zoals bijvoorbeeld het noodnummer en openingstijden. Op deze manier is alle informatie gebundeld en krijgt de patiënt de juiste zorg op de juiste plek, ook buiten de eigen regio. Bekijk hieronder de website van Huisartsen Spoedpost Zeeland die al gebruik maakt van onze interactieve praktijkenzoeker.
Bekijk hier de website van Huisartsen Spoedpost Zeeland die al gebruik maakt van onze interactieve praktijkenzoeker.
SMS landingspage
De SMS landingspage is beschikbaar voor klanten met een telefonie-integratie. Door gebruik te maken van een SMS-functie in het belschema kan de beller een SMS ontvangen met een link naar de pagina van de juiste Huisartsen Spoedpost of dagpraktijk om hier direct de zelftriage in te vullen.
Het instellen van deze SMS landingspage leidt tot een verhoging van het gebruik van terugbelverzoeken. Wij adviseren daarom onze klanten die nog geen gebruik maken van de SMS-functie deze wel op te nemen in het belschema. Wil je gebruik maken van de interactieve praktijkenzoeker en/of de SMS landingspage? Stuur ons dan een bericht via [email protected].
Voice Assistent – MINDD x Sinch
Onlangs heeft onze collega Geertina, samen met Sinch, een inspirerende video mogen opnemen over onze Voice Assistent. In deze video vertelt Geertina onder andere meer over hoe wij onze Voice Assistent inzetten om bellers op de juiste manier te routeren. Daarnaast vertelt ze ook over welke vragen worden gesteld en hoe bellers efficiënter geholpen kunnen worden. Ben je nieuwsgierig naar onze Voice Assistent en hoe wij dit ontwikkelen? Bekijk dan de video hieronder of lees er meer over in dit artikel.