In onze release notes van februari lees je meer over wat wij deze maand gedaan hebben en welke ontwikkelingen eraan komen.
Geplaatst op
In deze update hebben wij ervoor gezorgd dat alle adviezen die in onze top 15 staan voorzien zijn van een vernieuwd U5 advies. De top 15 bestaat uit de volgende klachten:
De gegeven adviezen helpen de patiënt bij wat ze nu direct aan de klacht kunnen doen. In het voorbeeld hieronder is één van de nieuwe adviezen te zien. Het advies heeft een duidelijke opbouw en is overzichtelijk én aantrekkelijk weergeven.
De MAITA, onze Medische AI Triage Assistent, is afgelopen maand live gegaan bij het eerste gezondheidscentrum in Nederland. De MAITA is onze digitale voice assistent die de telefoon aanneemt en een aantal voorbereidende vragen stelt, waaronder de ABCD-veiligheidsvragen, de leeftijd, het geslacht en het BSN-nummer van de patiënt. Bij spoed wordt de patiënt automatisch gerouteerd naar de spoedlijn. Als de patiënt veilig is wordt deze in de veilige wachtrij geplaatst. Door de MAITA in te zetten kunnen praktijken hun patiënten sneller en efficiënter te woord staan en dit zorgt weer voor werkdrukverlaging. De komende maanden zal de livegang van de MAITA bij meer dagpraktijken en gezondheidscentra plaatsvinden.
Korte MAITA update:
Het HAP framework is onze naam voor het moderne website framework dat wij voor huisartsenposten (HAP’s) hebben ontwikkeld. Sinds enige tijd hebben wij een forse upgrade doorgevoerd en sindsdien noemen wij het ‘versie 2.0’. Deze versie is vanaf nu ook beschikbaar in meerdere talen. Hiertoe kun je als HAP zelf vertalingen aanleveren, maar wij kunnen het ook faciliteren.
Na het implementeren van de vertaalde teksten heeft de patiënt de mogelijkheid om bovenaan de pagina van de website de taal aan te passen. Vervolgens wordt de volledige website vertaald, inclusief de widget. Deze wordt, indien beschikbaar, vertaald in dezelfde taal als die de patiënt heeft geselecteerd. Als deze taal (nog) niet beschikbaar is voor de widget, dan wordt automatisch de Engelstalige versie van de widget getoond.
Wij hebben het voor praktijken nog makkelijker gemaakt om onze digitale zelftriage te implementeren. Vanaf nu is het mogelijk om onze zelftriage met behulp van de zogenaamde ‘Wordpress zelftriage plugin’ te implementeren. Door eenvoudige configuratie is dit een zeer laagdrempelige manier voor praktijken om onze digitale zelftriage in gebruik te nemen. Een voorwaarde voor het gebruik van deze ‘plugin’ is dat de website moet draaien op WordPress.
Verder hebben wij de afgelopen maand opgeleverd:
In onze nieuwe release is de Slimme S-regel beschikbaar die het mogelijk maakt om de triage middels AI automatisch samen te vatten voor de triagist of doktersassistent. Deze samenvatting kan worden gebruikt als S-regel in het HIS of HAPIS-systeem. De Slimme S-regel zorgt voor overzichtelijke weergave van de triage en daarmee bespaart het tijd voor de lezer. Daarnaast voorkomt het dat er grote stukken tekst in het dossier komen te staan. Via een pull down button kan een gebruiker altijd alle vragen en antwoorden alsnog bekijken.
De update voor het invoeren van een terugbeltijd bij TeleQ is in een vergevorderd stadium. Bij deze update is het mogelijk voor patiënten om een terugbeltijd te kiezen indien zij in aanmerking komen voor een contactverzoek. Voor de huisartsen(spoed)post of dagpraktijk is het dan mogelijk om per urgentie in te stellen op welke manier terugbelverzoeken worden gepland. Dit betekent dat ingesteld kan worden dat de patiënt zelf kan kiezen of dat gebruik wordt gemaakt van het eerste beschikbare tijdsslot. Hieronder een voorbeeld van wat de patiënt te zien krijgt bij het inplannen van een terugbelverzoek.
Het advies is om de configuraties in te stellen op basis van urgentie en dus van routeren naar de spoedlijn, naar eerste tijdsslot beschikbaar naar keuze uit een tijdsslot. Het juist instellen van deze urgenties is belangrijk om de terugbelverzoeken in goede banen te leiden. Op deze manier wordt de patiënt per urgentie op de juiste tijd te woord gestaan.
Op dit moment is de MAITA alleen beschikbaar in het Nederlands. Op korte termijn komt de MAITA ook beschikbaar in het Engels. Op deze manier kunnen wij ervoor zorgen dat een nog grotere groep patiënten gebruik kan maken van onze digitale voice assistent.
Bij Moet ik naar de dokter? werken wij elke dag aan de beste digitale zelftriage en consultvoorbereiding om te zorgen voor de juiste zorg op de juiste plek. Wij zijn elke dag hard bezig om onze producten te blijven ontwikkelen en willen u daar graag in meenemen.
Bent u nu nieuwsgierig geworden naar onze MAITA, wilt u gebruikmaken van onze meertalige website of wilt u meer informatie over de Slimme S-regel? Vul dan het contactformulier in op onze website of neem contact op via [email protected]. Wij vertellen u dan graag meer!
Bent u als klant of zorgprofessional geïnteresseerd in onze product updates en ontwikkelingen?
Schrijf u dan hier in en ontvang maandelijks onze release notes.