Wat vind je deze maand in onze release notes?
Onze opleveringen van deze maand
- Terugbeltijd kiezen bij TeleQ
- Slimme S-regel
- Kennisbank
- SMS landingspage
Onze ontwikkelingen op korte termijn
- E-learning MINDD
- Nieuw design widget
- Widget met meerdere integraties
- MAITA ontwikkelingen
Opleveringen maart 2024
Terugbeltijd kiezen bij TeleQ
Afgelopen maand is het invoeren van een terugbeltijd bij TeleQ live gegaan. Het is nu voor patiënten mogelijk om een terugbeltijd te kiezen wanneer zij in aanmerking komen voor een contactverzoek. Voor de huisartsen(spoed)post en dagpraktijk is het mogelijk om per urgentie in te stellen op welke manier terugbelverzoeken worden gepland. Het is mogelijk om in te stellen dat de patiënt een tijdsslot kan kiezen, maar het is ook mogelijk om patiënten gebruik te laten maken van het eerste beschikbare tijdsslot.
Om zoveel mogelijk mensen gebruik te laten maken van de terugbelverzoeken is het advies om de configuraties in te stellen op basis van urgentie. Dit betekent dat op volgorde van hoge urgentie naar lagere urgentie kan worden ingesteld dat patiënten direct naar de spoedlijn worden gerouteerd, dat zij het eerste tijdsslot beschikbaar kunnen selecteren of dat patiënten een tijdsslot naar keuze kunnen kiezen.
Het is belangrijk om deze urgenties op de juiste manier in te stellen, zodat de terugbelverzoeken in goede banen worden geleid. Elke patiënt wordt hierdoor op de juiste tijd te woord gestaan.
Slimme S-regel
De Slimme S-regel is beschikbaar voor onze klanten. De Slimme S-regel maakt het mogelijk om de triage samen te vatten voor de triagist en doktersassistent. De samenvatting kan worden gebruikt als S-regel in het HIS of HAPIS-systeem. Het gebruik van de Slimme S-regel bevordert de overzichtelijkheid voor de triagist en doktersassistent en levert daarmee tijdsbesparing op. Daarnaast voorkomt het dat er grote stukken tekst in het dossier komen te staan. Het voorbeeld hieronder toont hoe de triage en consultvoorbereiding wordt samengevat.
Kennisbank
Via support.moetiknaardedokter.nl hebben wij een kennisbank ter beschikking gesteld voor onze klanten. Op dit moment bestaat de kennisbank uit informatie over het HAP Framework 2.0, maar onze kennisbank zal regelmatig worden aangevuld met nieuwe informatie voor onze klanten.
Het grote voordeel van onze kennisbank is dat onze klanten direct toegang hebben tot antwoorden op vragen en informatie over onze producten en diensten. De klant is altijd welkom bij onze supportafdeling, maar is door de kennisbank minder afhankelijk van directe ondersteuning. Op basis van onze klantvragen zullen wij deze kennisbank continu aanvullen en verbeteren.
SMS landingspage
De SMS landingspage is beschikbaar voor klanten die gebruik maken van het Framework 2.0. In onze eerdere versie werd in de SMS voor een terugbelverzoek verwezen naar de homepage. Wij kunnen nu de SMS landingspage instellen voor klanten van onder andere Vcare die gebruik maken van de SMS functie in het belschema. In deze SMS komt een link naar de juiste pagina te staan (huisartsenpostXXXX.nl/sms).
Het instellen van de SMS landingspage leidt tot verhoging van het gebruik van terugbelverzoeken. Voor bestaande klanten gaan wij in overleg met Vcare en onze klant deze SMS landingspage wijzigen. Om het aantal terugbelverzoeken te verhogen adviseren wij klanten die nog geen gebruik maken van de SMS functie om deze op te nemen in het belschema.
Verder:
- Op sommige websites is de ruimte voor onze widget beperkter. Wij hebben wijzigingen doorgevoerd om de weergave van onze widget op deze websites te verbeteren;
- Ook hebben wij in deze release bugs opgelost en de beveiliging verbeterd om de gebruikerservaring te optimaliseren en de veiligheid te vergroten.
Op korte termijn te verwachten functionaliteiten
E-learning MINDD
Dankzij onze integraties weten triagisten en doktersassistenten van tevoren wie ze aan de lijn krijgen en waarvoor men belt. Dit zorgt voor persoonlijkere en efficiëntere gesprekken.
Tijdens onze uitrol van de digitale zelftriage en consultvoorbereiding bij de dagpraktijken in Zeeland merken wij dat het hebben van triage- en consultvoorbereidende informatie ook vraagt om een andere werkwijze van triagisten en doktersassistenten.
Om alle triagisten en dokterassistenten te helpen bij de omgang met ontvangen zelftriages hebben wij samen met Vcare en Jojanneke Kant van Triage24 een gratis geaccrediteerde e-learning ontwikkeld.
In deze e-learning worden triagisten en doktersassistenten meegenomen in hoe de ontvangen zelftriages van MINDD kunnen worden geïnterpreteerd. De voorbeelden van deze zelftriages worden ondersteund door afbeeldingen van de operator van Vcare. Naast uitleg over de zelftriages bevat de e-learning ook verschillende casussen die triagisten en doktersassistenten helpen bij het begrijpen van de informatie uit de zelftriages. De e-learning is aan te raden voor alle triagisten en dokterassistenten die werken met een integratie van ‘Moet ik naar de dokter?’.
In de week van 22 april zal deze e-learning live gaan, maar vanaf volgende week maandag 8 april is het al mogelijk voor triagisten en doktersassistenten om zich aan te melden voor deze e-learning. De e-learning is geaccrediteerd met 2 punten. Houd maandag de mailbox en de LinkedIn-pagina van MINDD, Vcare en Triage24 in de gaten voor meer informatie over de e-learning en de voorinschrijving.
Nieuw widget design
De komende tijd werken wij aan een verbeterde gebruikerservaring van onze widget. Wijzigingen die wij onder andere zullen doorvoeren zijn een verbeterde mobiele weergave en een meer stapsgewijze en duidelijkere opbouw van onze triagevragen. De nieuwe widget is visueel aantrekkelijker. Daarnaast is deze eenvoudiger te gebruiken door patiënten en worden gebruikers in onze nieuwe widget stapsgewijs door de triage geleid.
Widget met meerdere integraties
We ontwikkelen op dit moment dat het mogelijk wordt om één widget te gebruiken met meerdere integraties. Op deze manier kunnen huisartsen die bijvoorbeeld in een gezondheidscentrum gevestigd zijn, samen gebruik maken van dezelfde widget. De widget kan dan worden geplaatst op een gezamenlijke website. Zo komt ook met verschillende operators binnen hetzelfde gezondheidscentrum de informatie van de eigen patiënt bij de juiste zorgverlener terecht.
MAITA ontwikkelingen
Op dit moment is de MAITA, onze digitale voice assistent, beschikbaar in het Nederlands, maar wij zijn in een ver stadium om daar ook de Engelse taal aan toe te voegen. Op deze manier wordt onze Medische AI Triage Assistent voor een nog grotere groep beschikbaar.
Op de HAP en in de dagpraktijk vraagt de MAITA het BSN-nummer van de patiënt uit. Omdat voornamelijk in de dagpraktijk altijd de geboortedatum van de patiënt wordt gevraagd, voegen wij dit ook aan onze MAITA toe. Het is dus straks mogelijk voor de patiënt om de geboortedatum in te spreken, zodat de doktersassistent of triagist dit ook direct ziet in de operator.
Meer informatie?
Bij ‘Moet ik naar de dokter?’ zijn wij elke dag in ontwikkeling om onze digitale zelftriage en consultvoorbereiding nog beter te maken. Heb je vragen over informatie uit deze release notes? Of wil je meer weten over onze producten en diensten? Neem dan contact op via onze website of stuur een mail naar [email protected].