In onze release notes van juli lees je meer over onze nieuwste ontwikkelingen van de afgelopen maand en welke ontwikkelingen er binnenkort aankomen.
Geplaatst op
De vakantie is in volle gang en wat we gedurende deze periode vaak zien is een toename van mensen met acute gezondheidsproblemen, maar onvoldoende kennis over waar je hulp hulp kunt vinden. Bracheorganisatie InEen heeft deze vakantiecampagne gelanceerd voor mensen die in of buiten Nederland acute hulp nodig hebben.
Insteek van de campagne is dat iedereen goed voorbereid op reis gaat en weet wat je moet doen als je onverhoopt toch snel medische hulp nodig hebt. Of dat nou in het binnenland of in het buitenland is.
En dat onze website prominent wordt benoemd in deze campagne maakt ons natuurlijk supertrots.
Data opgevraagd en verwerkt op 1-08-2025
De aanpassingen die ons contentteam de afgelopen maanden in meerdere triages heeft doorgevoerd, hebben bijgedragen aan een verdere afname van onnodige U2-adviezen. Hierdoor zien we een positieve daling van het aantal U2-urgenties binnen alle afgeronde triages. Onder andere de ingangsklachten buikpijn en oogklachten zijn hierbij geoptimaliseerd.
Naast de reeds doorgevoerde verbeteringen aan diverse toetsenbordfunctionaliteiten, is nu ook de navigatie via het toetsenbord verder geoptimaliseerd. Dit betreft met name het selecteren van het juiste lichaamsdeel. Op deze manier zorgen we ervoor dat onze triage tool nog beter aansluit bij de wettelijke toegankelijkheidseisen, zodat iedereen er gebruik van kan maken.
Recent hebben we een landingspagina opgeleverd voor zelfverwijzers. Deze is nu beschikbaar voor iedereen, dus ook voor klanten die geen gebruikmaken van ons Framework. Bezoekers kunnen nu ook rechtstreeks vanuit de landingspagina de zelftriage starten.
Wilt u hier meer over weten? Stuur dan een mail naar: [email protected]
Ook zijn er door ons content team weer diverse verbeterde ingangsklachten en zelfzorgadviezen live gezet:
Epileptische aanval | Vaginaal bloedverlies | Anusklachten | Buikpijn | Verdrinking | Vergiftiging en Gezichtsletsel.
Tussen het direct terugbelverzoek van de patiënt en het terugbellen door de triagist /assistente is nu een kleine pauze ingelast. Voorheen werd je direct teruggebeld op het moment dat de bevestigingspagina in beeld kwam zonder dat de patiënt eerst de kans kreeg om deze te lezen. Nu zorgt een kleine pauze ervoor dat de patiënt de bevestigingspagina eerst kan lezen dat hij/zij dadelijk teruggebeld gaat worden.
NB: dit werkt alleen bij het direct terugbellen, de korte pauze is niet standaard bij ieder terugbelverzoek.
Achter de schermen zijn we druk met de voorbereidingen voor de MGn integratie. De triages zullen niet meer alleen als PDF worden toegevoegd bij een e-consult, maar ze komen nu ook rechtstreeks in het HIS systeem te staan. Naast het e-consult is het ook mogelijk om een afspraak te maken direct vanuit de MINDD-triage en worden de gegevens meegestuurd. Deze update zal ook beschikbaar zijn in de MedGemak-app!
Ook aan de slimme S-regel is en wordt gewerkt. Geen enkele praktijk of spoedpost werkt op dezelfde manier met de slimme samenvatting en zijn de behoeften daarin ook erg verschillend. Daarom is er nu gekozen voor het maken van een aantal template varianten die naar behoefte kunnen worden ingezet. Zo kan iedere zorginstelling voor de variant kiezen die het beste binnen de werkwijze van het team past.
Voor volgende maand staan er verbeterde ingangsklachten en zelfzorgadviezen op de planning voor: ICD | Verlammingsverschijnselen | Urinewegproblemen en Brandwond(en)
De volgende gebruikersbijeenkomst voor dagpraktijken vindt plaats op donderdag 21 augustus van 15.30-16.30.
In deze sessie staat de integratie van Moet ik naar de dokter? met Vcare centraal.
Veel praktijken zien het aantal telefoontjes nog steeds stijgen terwijl digitale oplossingen juist zouden moeten helpen om rust te brengen in de praktijk. Tijdens deze online sessie laten we zien hoe de integratie van Moet ik naar de dokter? en Vcare écht helpt om de druk op de lijn te verlagen.
We laten concreet zien hoe u:
* Patiënten actief naar digitale triage leidt;
* Gesprekken automatisch terug laat komen met de juiste urgentie;
* Triagegegevens, klachten en foto’s direct in beeld krijgt;
Inclusief complete rapportages en concrete stuurinformatie.
Meld u via onderstaande button gratis aan. Een paar dagen van tevoren ontvangt u de agenda en de link naar de online meeting.
Ook de eerstvolgende gebruikersbijeenkomst voor huisartsenspoedposten is al bekend, nl op donderdag 18 september van 15.30-16.30.
Thema: de slimme samenvatting (S-regel) en hoe je hier het beste mee om kan gaan.
Zet deze datum in jouw agenda en/of meld je vast aan via de button!
Moet ik naar de dokter? zoekt nieuw talent!
Wil jij bijdragen aan zorg die werkt, zowel nu én in de toekomst? Bekijk dan onze vacatures en ontdek of er iets bij zit dat bij jou past. Samen maken we digitale zorg toegankelijk, voor iedereen. En je komt te werken in een betrokken, professioneel én vooral ook in een heel gezellig team.
Klik op een van onderstaande functies voor meer informatie:
Bent u als klant of zorgprofessional geïnteresseerd in onze product updates en ontwikkelingen?
Schrijf u dan hier in en ontvang maandelijks onze release notes.