Deze maand in onze release notes
Wat is er nieuw?
- Terugbeltijd kiezen bij Vcare
- Update Moet ik naar de dokter?-app beschikbaar
- Slimme S-regel en consultvoorbereiding nu zichtbaar bij Advitronics
Opgeleverde updates
- Ontwikkeling: Automatische vertaling vraag aan de huisarts, urgentie in PDF-verslag niet meer zichtbaar voor patiënt, betere zichtbaarheid belknop
- Content: Nieuwe adviezen, NTS-update, nieuwe flow verlammingsverschijnselen
- Web: Cookie-oplossing voor Framework klanten
Wat is er nieuw?
Terugbeltijd kiezen bij Vcare
Volgende week starten wij met het uitrollen van de eerste praktijken die gebruik gaan maken van de mogelijkheid tot het kiezen van een terugbeltijd bij Vcare. Dit betekent dat het voor patiënten mogelijk is om een terugbeltijd te selecteren wanneer zij in aanmerking komen voor een contactverzoek. Voor de Huisartsen Spoedpost en dagpraktijk is het mogelijk om per urgentie in te stellen op welke manier deze verzoeken worden gepland. Het is mogelijk om in te stellen dat de patiënt een tijdsslot kan kiezen, maar het is ook mogelijk om de patiënt gebruik te laten maken van het eerste beschikbare tijdsslot.
Het is belangrijk om de urgenties op de juiste manier in te stellen, zodat de contactverzoeken in goede banen worden geleid. Elke patiënt wordt zo op de juiste tijd te woord gestaan. Wil je ook gebruik maken van de mogelijkheid om deze terugbeltijden in te stellen? Stuur ons dan een mail via [email protected]. Wij zullen dan op korte termijn contact met jullie opnemen over de voorkeuren en dit voor jullie instellen.
Update Moet ik naar de dokter?-app beschikbaar
Sinds vorige week is er een update beschikbaar voor de iOS en Android versie van onze app. In deze update hebben wij allereerst een aantal bugfixes uitgevoerd. Daarnaast hebben wij natuurlijk het nieuwe uiterlijk van onze zelftriage doorgevoerd in de app. Vanaf nu is deze dus beschikbaar in de App – en Play Store.

Slimme S-regel en consultvoorbereiding nu zichtbaar bij Advitronics
Vorige week heeft er bij Advitronics een update plaatsgevonden. In deze update is onder andere meegenomen dat onze consultvoorbereiding en Slimme S-regel nu worden getoond voor klanten van Advitronics. Onze consultvoorbereiding betreft specifieke vragen die de doktersassistent helpen om de hulpvraag van de patiënt beter in kaart te brengen. Dit zijn bijvoorbeeld vragen als Wat heeft u zelf al aan uw klachten gedaan? of Hoe lang heeft u deze klachten al?. Onze Slimme S-regel vat de zelftriage en consultvoorbereiding samen, zodat de doktersassistent niet alle vragen één voor één hoeft door te nemen. Deze informatie kan ook als S-regel worden toegevoegd in het HIS. De doktersassistent ziet in één oogopslag of de patiënt veilig is, wie de beller is en waarvoor de beller belt.
Als je als klant van Moet ik naar de dokter? en Advitronics gebruik wil maken van onze consultvoorbereiding en Slimme S-regel, neem dan contact met ons op via [email protected]. Dan zorgen wij dat dit voor jullie geactiveerd wordt.

Opgeleverde updates
Ontwikkeling
- Automatische vertaling vraag aan de huisarts
Bij het invullen van een contactverzoek wordt aan de patiënt gevraagd wat zijn of haar vraag aan de huisarts is. Als deze vraag werd beantwoord in een andere taal dan het Nederlands, dan werd deze taal ook getoond aan de triagist of assistent. Het kost de triagist of assistent tijd om deze tekst weer te vertalen, dus daarom hebben wij doorgevoerd dat deze tekst automatisch vertaald wordt naar het Nederlands. Boven de tekst wordt voor de triagist of assistent weergeven in welke taal de originele tekst geschreven was. - Urgentie in PDF-verslag niet meer zichtbaar voor patiënt
Na het invullen van de triage kan elke patiënt kiezen voor Download gespreksverslag en advies. In dit PDF-verslag werd voorheen de urgentie getoond, maar vanaf nu is dit niet meer zichtbaar voor de patiënt. Patiënten gebruikten dit soms om sneller geholpen te worden of de indicatie van de triagist of assistent in twijfel te trekken. De urgentie die wij op basis van de triage geven is daarom voor de patiënt niet meer inzichtelijk. - Betere zichtbaarheid belknop
In onze vorige update hebben wij de adviesteksten aangepast, zodat het voor de patiënt duidelijk is welke actie zij moeten ondernemen. In deze release hebben wij ook de aanpassing van de belknop meegenomen. Deze is namelijk, zoals hieronder zichtbaar is, donkergrijs geworden. Op deze manier valt de knop beter op en gaan wij er vanuit dat de patiënt deze call to action sneller zal opvolgen, zodat zoveel mogelijk patiënten gebruik maken van het contactverzoek.

Content
- Nieuwe adviezen
Ons content team heeft afgelopen maand weer diverse nieuwe adviezen live gebracht. Het gaat om adviezen die horen bij de volgende ingangsklachten: diarree, schouderklachten, pols-/handklachten, heupklachten, hartkloppingen en pijn op de borst. Patiënten die de triage doorlopen ontvangen vanaf nu dit nieuwe advies. Aan onder andere de ingangsklachten overgeven en oorklachten wordt op dit moment gewerkt. Volgende maand zullen ook deze adviezen live staan. - NTS-update
Ook heeft ons content team deze maand weer diverse NTS-updates uitgevoerd. Uiteraard zorgen wij ervoor dat al onze vragen en adviezen voldoen aan de NTS-standaard en dat deze dus ook maandelijks worden bijgewerkt. Afgelopen maand zijn dit kleine wijzigingen geweest. Voor komende maand staat een nieuwe flow voor oorklachten en de triage loopoor op het programma. - Nieuwe flow voor verlammingsverschijnselen
Daarnaast heeft ons content team deze maand gewerkt aan een volledig nieuwe flow voor de ingangsklacht verlammingsverschijnselen. Allereerst zijn de vragen in de triage makkelijker gemaakt, zodat de vragen begrijpelijk zijn voor elke patiënt. Ook is de triage-boom logischer ingericht, waardoor de patiënt beter door de triage wordt geleid en bij het juiste advies uitkomt. Verder hebben wij, om te voorkomen dat er onterecht spoed plaatsvindt, een nieuwe vraag toegevoegd: Heeft u naast hoofdpijn ook last van één van deze levensbedreigende klachten?.

Web
- Cookie-oplossing voor Framework klanten
Wij bieden vanaf nu een volwaardige cookie-oplossing voor klanten die gebruik maken van ons framework. Voor ons framework hebben wij de Google Consent Mode V2 geïmplementeerd, omdat de cookiebanner nu weer écht verplicht is op de website. Als bezoekers cookies weigeren, wordt er geen of slechts beperkte informatie verzameld over hun bezoek. Dit zorgt ervoor dat alleen gegevens worden verzameld die voldoen aan de privacywetgeving. Onze oplossing helpt klanten om te voldoen aan de strengere privacyregels in de EU, die bedrijven verplicht om toestemming te vragen voor het gebruik van persoonlijke gegevens.