Op donderdag 26 september is onze Voice Assistent live gegaan bij Huisartsenpraktijk Yerseke in Zeeland. De Voice Assistent is de digitale assistent van Moet ik naar de dokter?. De digitale assistent neemt de telefoon aan en terwijl de patiënt wacht op de doktersassistent, wordt het gesprek alvast voorbereid. De doktersassistent kan door onder andere de klachtomschrijving het gesprek met de patiënt een stuk sneller, maar ook persoonlijker voeren.
Tijdens de livegang en ook afgelopen week heeft onze collega Geertina een bezoek gebracht aan Huisartsenpraktijk Yerseke om te kijken hoe het gaat en hoe onze Voice Assistent ontvangen wordt. De nieuwe manier van werken is even wennen voor de doktersassistenten, maar biedt daarnaast veel nieuwe mogelijkheden. Ook voor de patiënt is het een andere situatie dat de telefoon niet direct wordt opgenomen door de doktersassistent, maar de ervaring leert dat patiënten zich gehoord voelen en de doktersassistent de patiënt sneller kan helpen met een vervolgstap.
Eén van de doktersassistenten aan het woord:“Het is even wennen, maar het is erg fijn dat je weet wie er belt en waarvoor. Je kunt dan gelijk de juiste afspraak inplannen”.