15-01-2025
Naar aanleiding van de terugroepactie van Albert Heijn voor ‘AH Zakje blauwe bessen 1 kg (diepvries)’, introduceert Moet ik naar de dokter? een speciale triage voor consumenten die klachten ervaren na het eten van deze blauwe bessen. Deze speciale vragenlijst helpt consumenten die deze blauwe bessen hebben gegeten om snel te bepalen of contact met de huisarts nodig is.
De terugroepactie volgt op een mogelijke besmetting van de blauwe bessen met hepatitis A. Er is een kleine kans op een besmetting, maar door middel van de triage kunnen consumenten bepalen of gezondheidsklachten mogelijk veroorzaakt worden door het eten van de blauwe bessen. De triage biedt een toegankelijke manier om gezondheidsrisico’s in te schatten en onnodige huisartsbezoeken te voorkomen.
Gerichte medische hulp
Bij Moet ik naar de dokter? streven we ernaar mensen te helpen bewuste keuzes te maken over hun gezondheid. Onze triages zijn ontwikkeld om gebruikers inzicht te geven in hun klachten en te adviseren of medisch contact noodzakelijk is. Met de tool voor deze specifieke situatie kunnen gebruikers snel en eenvoudig bepalen welke stappen zij moeten ondernemen, gebaseerd op hun klachten en gezondheidstoestand. Zo zorgen we ervoor dat mensen met serieuze klachten de juiste hulp krijgen, terwijl anderen gerustgesteld worden dat medische actie niet nodig is.
Hoe werkt het?
De vragenlijst is eenvoudig in te vullen via www.moetiknaardedokter.nl/albert-heijn-blauwe-bessen. Gebruikers krijgen direct een betrouwbaar advies, gebaseerd op de meest actuele medische richtlijnen. Dit zorgt niet alleen voor geruststelling bij de gebruiker, maar voorkomt ook extra belasting op de huisartsenzorg.
Wat kunt u doen?
- Heeft u diepvries blauwe bessen van Albert Heijn geconsumeerd? Controleer de terugroepinformatie op www.ah.nl;
- Vul de vragenlijst in via www.moetiknaardedokter.nl/albert-heijn-blauwe-bessen als u twijfelt over uw gezondheid;
- Neem contact op met uw huisarts als dit geadviseerd wordt.
Samen sterk in gezondheid
Deze triage is een voorbeeld van hoe digitale zorg ondersteuning kan bieden bij acute gezondheidsvragen. Bij Moet ik naar de dokter? blijven we ons inzetten voor toegankelijke en betrouwbare medische informatie, zodat iedereen zelfverzekerd beslissingen kan nemen over zijn of haar gezondheid.