Op 13 mei jl. is de Huisartsen Spoedpost HKN live gegaan met de integratie van Moet ik naar de dokter? en Vcare!
Geplaatst op
Patiënten die bellen naar HKN Spoedpost of de website bezoeken, wordt verzocht om eerst via de digitale zelftriage vragen te beantwoorden over hun gezondheidsklacht. Zij krijgen vervolgens direct advies over wat ze moeten doen, namelijk:
(1) bellen met de HKN Spoedpost,
(2) bellen met de eigen huisarts als deze weer beschikbaar is óf
(3) ze krijgen een zelfzorgadvies om op te volgen.
Het grote voordeel is dat patiënten die laag-urgente gezondheidsklachten hebben direct een zelfzorgadvies krijgen en daardoor niet hoeven te bellen met de Huisartsen Spoedpost. Zo worden deze patiënten sneller geholpen. Daarnaast betekent dit dat de wachttijd aan de telefoon verlaagd kan worden, waardoor de lijn beter beschikbaar is voor patiënten die wel contact moeten opnemen met de Huisartsen Spoedpost en deze patiënten dus ook sneller geholpen kunnen worden. De triagist heeft de informatie van de patiënt al beschikbaar op het moment dat hij/zij de telefoon aanneemt, waardoor de triagist al weet wie de beller is en waarvoor de beller belt.
Gefeliciteerd HKN met jullie livegang, we zijn trots op de samenwerking en kijken uit naar vele mooie resultaten!
Wilt u altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws en ontwikkelingen? Schrijf u snel in en ontvang direct maandelijks onze nieuwsbrief.