14-11-2024
Afgelopen maandag, 11 november, is Huisartsen Spoedpost Hadoks live gegaan met de integratie van Moet ik naar de dokter? en Vcare. Patiënten die bellen naar Hadoks of de website bezoeken, wordt verzocht om eerst via de digitale zelftriage vragen te beantwoorden over hun gezondheidsklacht. Zij krijgen vervolgens direct advies over wat ze moeten doen, namelijk (1) bellen met de Huisartsen Spoedpost van Hadoks, (2) bellen met de eigen huisarts als deze weer beschikbaar is of (3) ze krijgen een zelfzorgadvies om op te volgen.
Het grote voordeel is dat patiënten die laag-urgente gezondheidsklachten hebben direct een zelfzorgadvies krijgen en daardoor niet hoeven te bellen met de Huisartsen Spoedpost. Deze patiënten kunnen daardoor sneller geholpen worden. Daarnaast betekent dit dat de wachttijd aan de telefoon verlaagd kan worden, waardoor de lijn zo beter beschikbaar is voor patiënten die wel contact moeten opnemen met de Huisartsen Spoedpost en deze patiënten dus ook sneller geholpen kunnen worden. Ook heeft de triagist de informatie van de patiënt al beschikbaar op het moment dat de triagist de telefoon aanneemt, waardoor de triagist al weet wie de beller is en waarvoor de beller belt.
Wij zijn blij dat Hadoks na maanden intensief samengewerkt te hebben live is met onze integratie! Wij zijn trots op de samenwerking en kijken uit naar veel mooie resultaten.