De telefonische wachttijden bij dagpraktijken en Huisartsen Spoedposten worden een steeds groter probleem. Uit de benchmark van InEen blijkt dat 42% van de bellers belt met laag urgente vragen die óf kunnen wachten tot de volgende werkdag óf met een zelfzorg advies afgehandeld kunnen worden.
Om de telefonische werkdruk voor huisartsen en hun (onmisbare) collega’s te verlagen hebben wij een Voice Assistent ontwikkeld. Een patiënt wordt door onze Voice Assistent volautomatisch ABCD-veilig uitgevraagd én kan inspreken waar hij of zij voor belt. Het ingesproken bericht zetten wij om naar tekst en bieden wij als extra informatie aan voor de triagist of assistent.
Ook vragen wij het BSN-nummer van de patiënt uit zodat de patiëntkaart al geopend kan worden en de ingesproken tekst kan als S-regel opgeslagen worden in uw HIS- of HAPIS-systeem. Deze nieuwe ontwikkeling maakt uw wachtrij veilig én zorgt voor een kortere beltijd. Benieuwd hoe zo’n gesprek verloopt? Beluister dan hier het voorbeeldgesprek.
Voorbeeld hoe de ingesproken tekst van een patiënt in de Vcare Operator of een andere applicatie getoond kan worden.
Wilt u meer weten hoe wij ook uw wachtrij veilig kunnen maken en uw gesprekstijd kunnen verkorten? Neem dan contact met ons op!