In de kop van Noord-Holland is Huisartsen Spoedpost HKN gebruiker van de digitale zelftriage van Moet ik naar de dokter?. In de afgelopen periode is in samenwerking met HKN onderzoek gedaan naar de effecten van digitale zelftriage bij HKN. Annet Middendorp en Susan Goudsblom zijn net als de medewerkers van Moet ik naar de dokter? enthousiast over de eerste effecten.
Geplaatst op
In een retrospectief onderzoek is gekeken welke gebruikers van de digitale zelftriage op de HKN website ook terugkwamen in de database van hun Callmanagement applicatie. Oftewel: Welke gebruikers hebben een digitale zelftriage uitgevoerd en hebben daarna ook nog contact met de HAP opgenomen?
Deze koppeling is gemaakt op basis van leeftijd, geslacht, ingangsklacht, triagedatum en dat de digitale zelftriage maximaal 2 uur eerder heeft plaatsgevonden dan de telefonische triage.
Uitkomsten van het onderzoek:
Om onze bevindingen te staven willen wij graag ons onderzoek uitbreiden naar meerdere regio’s om de effectiviteit van digitale zelftriage breder te meten. Heeft u interesse? Laat het ons weten en wij nemen spoedig contact met u op!
Wilt u altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws en ontwikkelingen? Schrijf u snel in en ontvang direct maandelijks onze nieuwsbrief.