In samenwerking met telefonieleveranciers Aurora TeleQ en Vcare lopen bij Huisartsen Spoedpost Almere, Spoedzorg Huisartsen Twente, Huisartsen Spoedpost Oude IJssel en binnenkort Huisartsen Spoedpost Noord-Limburg en Huisartsen Spoedpost Oost-Brabant verschillende pilots met terugbelverzoeken.
Zowel TeleQ als Vcare hebben hun eigen voordelen, maar in de basis ziet de flow er als volgt uit: de patiënt doorloopt een zelftriage op de website van de Huisartsen Spoedpost. Als uit de zelftriage blijkt dat contact met de Huisartsen Spoedpost nodig is, krijgt de patiënt de mogelijkheid om zijn/haar gegevens achter te laten en teruggebeld te worden door een triagist van de Huisartsen Spoedpost. De triagist ontvangt de zelftriage- en persoonsgegevens die de patiënt invult (zie afbeelding hieronder) en belt de patiënt terug.
Deze nieuwe werkwijze betekent winst op vele fronten:
- Patiënt wordt persoonlijker te woord te gestaan, de triagist weet wie hij/zij aan de lijn krijgt;
- Kortere tot geen telefonische wachttijd voor de patiënt;
- Kortere telefonische triageduur, omdat de triagist weet wie de patiënt is, voor welke klacht contact nodig is en wat de (voorlopige) urgentie is;
- Patiënten in de telefonische wachtrij kunnen door middel van een link in een sms verleid worden tot het doorlopen van de zelftriage;
- Patiënten kunnen worden voorzien van een geschatte terugbeltijd door de Huisartsen Spoedpost.
Wilt u als Huisartsen Spoedpost meer informatie over de mogelijkheid tot het doen van terugbelverzoeken?
Neem dan contact op met ons:
Meer informatie over terugbelverzoeken