Home » Nieuws » Releases februari 2025

Releases februari 2025

In onze release notes van februari lees je meer over wat wij deze maand gedaan hebben en welke ontwikkelingen eraan komen.

Dag van de Doktersassistent 2025

Vandaag geven wij graag wat extra aandacht aan alle doktersassistenten, want het is de ‘Dag van de Doktersassistent’! De doktersassistent is hét visitekaartje van de huisartsenpraktijk. Huisartsen kunnen niet zonder hun assistenten en daarom zetten wij alle doktersassistenten graag vandaag even extra in het zonnetje! Wij bedanken alle doktersassistenten voor hun geweldige inzet, professionaliteit en betrokkenheid in de zorg. Wij zijn als Moet ik naar de dokter? blij dat wij kunnen bijdragen aan de belangrijke werkzaamheden en wij zijn er trots op dat wij mede voor de doktersassistent onze digitale zelftriage en consultvoorbereiding mogen blijven doorontwikkelen.

VGZ – Digitale slimme triage

Goed nieuws! Onze digitale zelftriage zal binnenkort worden toegevoegd aan het addendum Digitale slimme triage van Coöperatie VGZ. Dit betekent dat dagpraktijken die onze digitale zelftriage willen implementeren in aanmerking komen voor een vergoeding van de kosten vanuit dit addendum.

Ons abonnement Premium + Integratie komt in aanmerking voor een vergoeding. Met dit abonnement benut je als dagpraktijk de kracht van onze digitale zelftriage optimaal, doordat onze zelftriage wordt geïntegreerd binnen jouw bestaande systemen. Met behulp van onze integraties, waaronder telefonie en HIS, kan het werk van de doktersassistent goed worden gestroomlijnd. Meer over de specificaties van ons abonnement vind je onder onze abonnementen voor de dagpraktijk.

Voor vragen over onze digitale zelftriage en consultvoorbereiding kun je mailen naar [email protected] of meld jouw praktijk direct aan via het formulier op onze website. Onze Implementatie Adviseur neemt contact met je op over de integratie.

Wat is er nieuw?

Ontwikkeling

  • Vcare terugbelagenda
    Vorige maand hebben wij jullie geïnformeerd over de terugbelagenda die live is gegaan voor Vcare klanten. Het kiezen van een terugbeltijd geeft patiënten de mogelijkheid om per urgentie te kiezen op welk tijdstip zij terug worden gebeld. De patiënt hoeft daardoor niet in de wachtrij te wachten, maar weet precies wanneer hij of zij wordt teruggebeld. De praktijk kan zelf bepalen welke tijdsblokken beschikbaar zijn voor het terugbellen van patiënten. De terugbeltijden zijn in te stellen op basis van urgentie, zodat elke patiënt op het juiste moment te woord wordt gestaan. Wil je gebruik maken van deze functie? Stuur ons dan een mail via [email protected]. Dan zorgen wij ervoor dat je gebruik kunt maken van deze functionaliteit.
  • Waarschuwingstekst contactverzoek
    In de praktijk zien wij vaak dat mensen die een zelftriage voor iemand anders hebben ingevuld hun eigen persoonsgegevens invullen op het contactformulier. Wij hebben een waarschuwingstekst toegevoegd aan het contactformulier, zodat het duidelijk is dat de gegevens die ingevuld moeten worden over de patiënt gaan. Deze tekst luidt: ‘Gaat deze triage niet over uzelf? Vul dan de gegevens van de patiënt in’. Wij hopen hiermee te voorkomen dat de verkeerde persoonsgegevens worden ingevuld en verwachten daarmee dat de assistent of triagist de goede gegevens ontvangt.

Content

  • U1 optimalisatie
    Om zoveel mogelijk onterechte spoed te voorkomen, hebben wij de afgelopen maanden een aantal optimalisaties doorgevoerd. Wij hebben al eerder genoemd dat wij onze ABCD-vragen hebben uitgebreid, waardoor de patiënt meer verduidelijking krijgt bij de vragen en zelf ook beter kan inschatten of de situatie spoed is. Afgelopen maand hebben wij deze optimalisatie verder uitgebreid door nieuwe content toe te voegen en daarnaast ook meer controlevragen in te bouwen binnen onze zelftriages.
  • Nieuwe triages
    Afgelopen maand heeft ons content team ook weer een aantal nieuwe triages live gezet. Zo is er een nieuwe triage voor oorklachten en een nieuwe triage problemen met ademen. Deze laatste triage vervangt de triage kortademig. Daarnaast is de triage koorts of ziek kind geoptimaliseerd. Er zijn een aantal vragen toegevoegd die meer verdieping geven, zodat de patiënt een gerichter en duidelijker advies ontvangt.
  • Nieuwe adviezen
    Ook zijn er deze maand weer nieuwe zelfzorgadviezen toegevoegd aan een aantal triages. Dit zijn adviezen voor de ingangsklachten oorklachten, overgeven en suikerziekte. Ook voor deze klachten ontvangen patiënten een goed kwalitatief zelfzorgadvies, zodat zij direct weten wat zij aan hun klacht kunnen doen.

Schrijf u in voor onze release notes

Bent u als klant of zorgprofessional geïnteresseerd in onze product updates en ontwikkelingen? 

Schrijf u dan hier in en ontvang maandelijks onze release notes.