22-11-2024
Deze week is onze digitale assistent live gegaan bij Huisartsen Spoedpost Zaanstreek Waterland. De triagisten van HZW werken al een tijd met onze digitale zelftriage en consultvoorbereiding. De digitale assistent vormt een extra toevoeging op het goed te voeren patiëntgesprek en creëert daarnaast een veilige wachtrij.
Iedereen die naar de Huisartsen Spoedpost belt, wordt eerst te woord gestaan door de digitale assistent. Terwijl de patiënt wacht, wordt de patiënt voorbereid op het gesprek met de triagist. De digitale assistent vraagt onder andere naar voor wie er gebeld wordt, wat de leeftijd en het geslacht zijn en vraagt daarnaast ook naar het BSN.
Maar wat voor de Huisartsen Spoedpost misschien nog wel belangrijker is, is dat de digitale assistent ABCD veilig trieert. Zonder Voice Assistent komen patiënten in de reguliere wachtrij, maar dankzij deze digitale assistent worden de ABCD-veiligheidsvragen aan de patiënt gesteld. Patiënten die spoed hebben, worden naar de spoedlijn gerouteerd. Patiënten die veilig zijn, worden in de reguliere, veilige wachtrij geplaatst. De digitale assistent vraagt hier vervolgens nog naar de reden van het contact.
Deze gegevens worden omgezet van spraak naar tekst en worden voor de triagisten duidelijk weergeven in de operator. De triagist ziet precies waarvoor de patiënt belt. Het gesprek wordt hierdoor efficiënter en korter, maar de triagist kan het gesprek ook persoonlijker voeren.
Wij hebben deze week een vliegende start beleefd bij HZW en kijken uit naar geweldige resultaten!