Release items live:
- Nieuwe widget live op websites Huisartsen Spoedposten
- Gebruik van ZorgMail bij meerdere integraties
- Mogelijkheid tot doorsturen van informatie over gezondheidsklacht
Release items te verwachten:
- Generieke adviezen op basis van leeftijd
- Wijziging koptekst adviezen
- Consultvoorbereiding instelbaar per urgentie
En verder:
Moet ik naar de dokter? genomineerd voor ‘Website van het Jaar 2024’
Live: Nieuwe widget live op websites Huisartsen Spoedposten
Sinds een paar weken staat onze vernieuwde digitale zelftriage live op de websites van Huisartsen Spoedposten die wij zelf in beheer hebben. Dit betekent dat gebruikers van deze websites nu ook de voordelen ervaren van onze verbeterde mobiele weergave, de duidelijkere opbouw door de zelftriage heen en het visueel aantrekkelijkere design. Via onderstaande link is het mogelijk om onze vernieuwde widget te bekijken en/of te doorlopen via onze eigen website. Op dit moment is de planning dat wij onze vernieuwde widget tussen eind oktober en midden november live gaan brengen op alle websites die gebruik maken van onze zelftriage. Bekijk of doorloop hier onze vernieuwde triage.
Natuurlijk zitten wij niet stil en zullen wij de komende weken naast de livegangen ook werken aan het optimaliseren van onze nieuwe widget. Enkele voorbeelden daarvan zijn dat wij een ’top 5′ gaan toevoegen bij het selecteren van de lichaamsdelen. Dit betekent dat als de patiënt een lichaamsdeel selecteert hij/zij de ’top 5′ aan klachten voor dit lichaamsdeel bovenaan te zien krijgt.
Ook maken wij de stappen die volgen nadat de gebruiker een contactverzoek krijgt inzichtelijk. Dit betekent dat de gebruiker niet voor verrassingen komt te staan. De gebruiker klikt op ‘bel mij terug’ en heeft dan direct inzichtelijk welke stappen nog genomen moeten worden voordat hij/zij teruggebeld kan worden. Dit betreft bijvoorbeeld het invullen van de consultvoorbereiding.
Live: Gebruik van ZorgMail bij meerdere integraties
Wij bieden al een tijd de mogelijkheid om gebruik te maken van een integratie met ZorgMail. De gebruiker verstuurt zijn of haar zelftriage-informatie op een veilige manier naar de zorgverlener. Vanaf nu is het ook mogelijk om deze integratie te gebruiken bij bijvoorbeeld een praktijk met meerdere huisartsen. De gebruiker kiest op het moment van versturen van de zelftriage voor de juiste huisarts. Dit maakt het mogelijk dat de zelftriage-informatie direct bij de juiste zorgverlener terecht komt en niet slechts gekoppeld is aan één algemeen ZorgMail-adres.
Live: Mogelijkheid tot doorsturen van informatie over gezondheidsklacht
Voor Huisartsen Spoedposten die gebruik maken van ons Framework 2.0 is het vanaf nu mogelijk om informatie over gezondheidsklachten via de e-mail door te sturen naar de patiënt. Triagisten kunnen tijdens het telefoongesprek met de patiënt de juiste gezondheidsklacht opzoeken op de website. Deze gezondheidsklachten kunnen zij vervolgens per e-mail naar de patiënt doorsturen. Deze ontwikkeling geeft de triagist de mogelijkheid om het gesprek met de patiënt korter te houden en de patiënt te voorzien van (extra) gezondheidsinformatie als er op dat moment geen sprake is van spoed.
Wil je als Huisartsen Spoedpost gebruik maken van deze functie? Onze medewerkers van support helpen graag bij de inrichting hiervan. Je kunt contact met ze opnemen via [email protected]. De kosten voor implementatie bedragen €95,- excl. btw.
Binnenkort: Generieke adviezen op basis van leeftijd
Op dit moment zijn onze generieke adviezen alleen geschreven voor volwassenen. Dit betekent dat als iemand niet naar de dokter hoeft wij als advies geven: ‘U hoeft niet naar de dokter’. Als een ouder of iemand anders een triage invult voor een kind, krijgt deze persoon precies hetzelfde advies. Dit advies is niet toepasselijk voor een kind en op zeer korte termijn passen wij daarom ook deze generieke adviezen aan aan deze doelgroep. Dit betekent dat het advies straks bepaald wordt aan de hand van de ingevulde leeftijd. In het geval van het eerder genoemde voorbeeld wordt het advies: ‘Uw kind hoeft niet naar de dokter’. Wij maken hier gebruik van een leeftijdsgrens van 12 jaar.
Binnenkort: Wijziging koptekst adviezen
Na het invullen van onze zelftriage krijgt de gebruiker een advies over wat hij/zij op dat moment moet doen. Het is mogelijk dat de gebruiker het advies krijgt om contact op te nemen met de dagpraktijk of Huisartsen Spoedpost. Er bestaat dan ook een grote kans dat de gebruiker direct zijn of haar telefoon pakt en één van beide belt, terwijl de gebruiker na het invullen van de vragenlijst een contactverzoek krijgt. De ‘bel mij terug’-knop is in dit geval gemist en daarom gaan wij onze kopteksten wijzigen. Dit betekent dat als iemand het advies krijgt om contact op te nemen hij of zij deze actie ook bovenaan in het scherm ziet staan. In plaats van ‘neem direct contact op met ..’, tonen wij dan ‘klik op de knop hieronder om direct contact op te nemen met ..’.
Binnenkort: Consultvoorbereiding instelbaar per urgentie
Op dit moment is het voor de patiënt noodzakelijk om onze consultvoorbereiding, indien deze beschikbaar is voor de ingangsklacht, ongeacht de urgentie in te vullen. Wij werken aan de mogelijkheid om deze consultvoorbereiding per urgentie in te stellen, zodat wij elke dagpraktijk en Huisartsen Spoedpost de flexibiliteit kunnen geven om zelf deze urgenties in te stellen en dus te bepalen wanneer consultvoorbereiding gewenst is.
Moet ik naar de dokter? genomineerd voor ‘Website van het Jaar 2024’
Ook dit jaar is Moet ik naar de dokter? weer genomineerd voor de ‘Website van het Jaar’- verkiezing. Deze verkiezing is dé publieksprijs die jaarlijks wordt toegekend aan de beste websites van Nederland. Moet ik naar de dokter? is genomineerd in de categorie ‘Gezondheid’.
Natuurlijk zijn wij erg trots op deze nominatie, omdat wij dagelijks met heel veel inzet en toewijding werken aan onze digitale zelftriage en consultvoorbereiding. Wij leveren hiermee de juiste zorg op de juiste plek en dragen bij aan verlaging van de werkdruk in de zorg.
Hoe kun je ons helpen?
Om te winnen hebben wij jouw hulp nodig! Wij zouden het ontzettend waarderen als je op ons wil stemmen. Via deze link kun je stemmen op Moet ik naar de dokter? in de categorie ‘Gezondheid’. Het kost slechts één minuut van je tijd en je maakt ons er heel erg blij mee.
Vergeet niet je stem te bevestigen door op de link in de bevestigingsmail te klikken!
De stemperiode loopt tot en met 18 oktober 2024. Bedankt voor je stem!