Verbeterde patiënt journey
De flow voor het invullen van de patiëntgegevens en het stellen van consult voorbereidende vragen is omgedraaid. In de oude situatie kreeg de patiënt een advies waarna eerst de persoonlijke gegevens werden uitgevraagd en daarna consult voorbereidende vragen werden gesteld. In de nieuwe situatie worden, indien de patiënt een terugbelverzoek heeft gedaan, eerst consult voorbereidende vragen gesteld. Na het invullen van deze vragen worden de patiëntgegevens uitgevraagd.
Nieuw advies en adviesscherm
In deze update hebben wij gezorgd voor een nieuw advies bij de nummer één klacht ‘buikpijn’. Het advies is duidelijker en aantrekkelijker weergeven voor de patiënt, zodat de adviezen voor iedereen te begrijpen zijn. Het gaat hierbij om het U5 zelfzorgadvies waarbij de patiënt niet naar de dokter hoeft. De adviezen die gegeven worden zijn gerichter en helpen patiënten bij wat ze nu direct aan de klacht kunnen doen. De belangrijkste adviezen die een acuut effect kunnen hebben worden extra duidelijk en begrijpelijk weergeven.
In deze update hebben wij ook gezorgd voor een nieuw adviesscherm voor de mobiele telefoon. Het advies is door kleine aanpassingen in de tekst en lay-out duidelijker weergeven. Daarnaast is er nu een ‘overlay’ geïmplementeerd, waardoor het terugbellen direct zichtbaar en altijd binnen handbereik is. Ook is er een pop-up beschikbaar die het mogelijk maakt om als patiënt de eigen huisarts te selecteren op het moment dat er meerdere huisartsen aangesloten zijn bij dezelfde praktijk.
Foto bij contactverzoek
Op dit moment wordt er bij een contactverzoek bij alle ingangsklachten een foto gevraagd aan de patiënt. Bij bijvoorbeeld klachten als hoofdpijn of buikpijn is het niet nodig om de patiënt een foto te laten meesturen. Ons contentteam heeft samen met het Medical Board bepaald bij welke ingangsklachten het mogelijk moet zijn om een foto mee te sturen en bij welke niet. Dit hebben wij in deze update doorgevoerd.
Verder:
- Om minder verwarring te veroorzaken bij patiënten die gebruik maken van de desktop versie, hebben wij de belbutton voor het terugbelverzoek op de desktop verwijderd. De belbutton wordt alleen weergeven op de mobiele versie, omdat deze gekoppeld is aan de belapplicatie. Op de website wordt alleen het telefoonnummer getoond;
- Om nog betere service te kunnen bieden bij de implementatie van de widget, kunnen wij op afstand de introductieteksten van de widget aanpassen (branding naam, gender vragen en telefoonnummer);
- Bij een generiek advies in een andere taal dan het Nederlands werd deze toch getoond in het Nederlands. Wij hebben dit aangepast naar een algemeen advies in de juiste taal;
- Wij hebben een aantal kleine updates doorgevoerd aan de ‘look en feel’ van de widget;
- Ook hebben wij in deze release bugs opgelost en de beveiliging verbeterd om de gebruikerservaring te optimaliseren en de veiligheid te vergroten.
Op korte termijn te verwachten functionaliteiten
Update integratie TeleQ
De integratie met TeleQ krijgt binnenkort een update. Het is dan mogelijk om per urgentie in te stellen op welke manier terugbelverzoeken worden ingepland. Dit kan op drie manieren: ‘gepland’, ‘niet gepland’ of ‘eerst beschikbaar’. Als er geen of te weinig tijdssloten beschikbaar zijn, wordt hij automatisch ingeschoten als ‘niet gepland’. Dit betekent ook dat patiënten die met lage urgentie bellen direct als ‘niet gepland’ worden ingeschoten. Het juist instellen van de urgenties is dus belangrijk om de terugbelverzoeken zo goed mogelijk in te richten en de patiënt per urgentie op de juiste tijd te woord te staan.
Verder updaten adviezen
De komende tijd zullen wij de top 15 zelfzorgadviezen (U5) voorzien van degelijke adviezen waarbij de patiënt direct een gericht advies ontvangt. We maken per klacht het advies voor de patiënt steeds beter en wij zullen uiteindelijk alle zelfzorgadviezen op deze manier inrichten. Daarnaast zullen wij ook, zo nodig, adviezen toevoegen ter overbrugging. Deze adviezen worden toegevoegd aan het zelfzorgadvies. Op deze manier kunnen wij patiënten geruststellen die mogelijk nog even moeten wachten totdat zij bij de huisarts terecht kunnen.
NTS-mapping
Door de NTS alvast voor in te vullen in een HAPIS of HIS systeem wordt de communicatie met de patiënt nog effectiever en overzichtelijker. De triagist of assistente kan per patiënt makkelijker controleren welke urgentie nodig is. We kunnen op deze manier een nog betere HAPIS en HIS koppeling bieden. Het uitgangspunt blijft altijd dat dit het werk voor de triagist of assistente makkelijker en overzichtelijker maakt, maar het werk niet overneemt. De triagist of assistente controleert altijd of de informatie klopt.
In ontwikkeling
Klantportaal
Wij willen onze klanten een eigen klantportaal aanbieden. Dit klantportaal is noodzakelijk om makkelijk zelf integraties aan en uit te kunnen zetten. Wij ontvangen uw input en suggesties voor dit klantportaal heel graag via [email protected].